mandag 11. januar 2010

Bytur


Heading down town!!

Noen bør holde et ekstra øye til postkassa de neste dagene...

Kenya A-team

"Inhalation: In the event of excessive inhalation, remove person to fresh air. Seek medical advice"... Skriv det LITT tydeligere på flaska a!!


Dagens plan var: finne landslagsdraktene til Kenya, få tak i bankkortet til TH som ble knabba av minibanken på lørdag, en siste souvernirsjekk, sende postkort, på en kristen bokhandel å sjekke utvalget, og betale husleie ( og nei, nettbank/telebank er ikke eksisterende )

Vi stakk til Nairobi towncenter, og 5 timer senere var vi 10 fotballdrakter, 1 par sko og 6 souvernirer rikere. Postkortene var sendt, og bokhandelen sjekket. Bank = kø og ymse filialer så disse punktene havnet på vent.

Vel hjemme knakk Mato nøkkelen i døra og etter ivrig hamring slapp naboen oss inn.

Inne i stua hadde familien Mygg bygd rede og Doomen(myggspray) var tom! Vi måtte ut å handle, da låne nøkkel av naboen og på tur bort ble vi påminna at noen(Daniel? Kristin ?) hadde lova vakta julegave. Så dette måtte vi jo bare ordne.

Vel tilbake gikk Tor Håkon og Martin amok med sprayen og leste deretter instruksene! Vi ble sittende hele gjengen med hoste og rennende neser men familien Mygg tok i alle fall kvelden.

Plutselig hadde vi fått oss noen nye venner, kakkerlakkene kom på besøk. Vi glemte oss bort og gikk igjen amok med sprayen på de to synlige og alle steder det muligens kunne finnes flere!

Mer hoste og rennende neser stod for tur. Nå har vi åpnet alle dører for å lufte ut mens vi krysser fingerene for at slekta til familien Mygg har hørt rykte om denne kirkegården!

Utover dette har maten idag bestått av brød til frokost, hamburger og pommes frites til middag og pommes frites til kvelds. Gutta har funnet seg godkosten og forbereder seg på retur til studentlivet :)

8 kommentarer:

  1. Vakta? = pil og bue - mannen? hmm.. kan ikke huske at jeg lovte ham julegave. but, but it`s not only, only good to say.

    Er det riktig tolka at dere er bedre i formen? :) Håper det!!
    Og konge med Kenya-draktene. Sweeet.

    Det var noe som mangla i natt uten myggnettingen! :D men jeg tror jeg likte det.
    SAVNER DERE OG KENYA!!! God kveld videre! :)

    SvarSlett
  2. Tor Håkon og Martin11. januar 2010 kl. 22:56

    Skal sies at alle Kenya-draktene ikke er i boks ennå, det fantes ikke nok, men vi fant mange andre kule :) Men tar en ny tur til byen og sjekker på onsdag. Formen er topp, og myggnetting er ikke så verst når det er to grevlinger under hver :p
    Btw, veldig lykkelige over ivrig kommentering Kristin :)

    SvarSlett
  3. Hei
    Godt å sjå dekkon er bedre, (bra)? Fordi om det var eit kjensleg bilde av Tor Håkon på slutten. Ser at kortet er blitt borte, mamma øvar seg på å ikkje bry seg og satsar på at dette greier dekkon nok å ordne opp i :-).
    mamma aud

    SvarSlett
  4. Tjena! Kaste mæ på kommentarbølgen, som lova.... Føst vil æ bare sei at når det gjelde vår tungt bevæpna venn så æ æ heilt uskyldig, har verken lova han gull eller grønnse skoger.... Virker som dykke he blitt bedre det æ gudd! Håpe dykke fær noen blessed dagår framøve! Ps: fekk dykke kjøpt kenyadrakt te mæ au?:)

    SvarSlett
  5. Her kommer dagens oppmuntring:
    - selv om dere føler dere som noen bleikinger i mengden der nede, så vil den oppfatningen fort snu når dere vender hjem til kulda. Sååå; ikke fortvil!! :)

    5 kommentarer på ett innlegg må være rekord!!

    SvarSlett
  6. Flink du æ mamma :)

    Draktene æ enno under utvikling Daniel !

    Konge Kristin, då treng me kje stresse te Mombasa dessa dagane. Uansett æ solkremen kasta for lengst og babyolja teke fram! :p

    SvarSlett
  7. Håpar du har fått tilbake kortet ditt i dag.
    Nyt dei siste dagane, Tor Håkon. Eg skal snart sjekke om bilen din vil starte eg da.... Men det er jau ein robust bil som sikkert har håndtert mange veker med kulde særs godt:-)

    SvarSlett
  8. Nå skal jeg óg kommentere!
    men skal jeg skrive om meg eller dere?
    Vinter her,
    sommer der.
    Kreves det at jeg skriver mere?!

    Jeg føler jeg skrive mer bør,
    kan jo si litt om det som jeg gjør.
    Skole her,
    og mye mer klær!
    Og myggstikka, de klør.

    Til slutt vil jeg skrive om dere,
    det er jo derfor jeg vil kommentere!
    Noen nyttige ord,
    til to + Tor:
    De draktene: Dere kler'e!:)

    SvarSlett